Pages - Menu

Wednesday, November 24, 2010

LUKA SEMALAM

Ya Tuhan, Ya Rabbi, Ya Rahman
Sesungguhnya tika ini
Aku bagaikan kebuntuan idea
Naluriku bagaikan dipenuhi samar kejahilan
Dalam tak sedar
Aku seolah merangkak dalam ketandusan

Tuhan
Aku bagaikan merindu nur simpati
Sesungguhnya Tuhan
Dakapan syahdunya sukar untuk dimengertikan
Aku adalah aku
Insan ... Ujianmu

Tuhan
Aku bagaikan kekeringan air mata
Aku akan ketandusan keceriaan
Terasa begitu kerdil
Terhimpit antara niat dan budi 
Niat suci disalah erti

Tuhan
Aku tunduk, sujud di petala azalimu
Betapa engkau Maha mengerti
Betapa engkau Maha menyayangi

Tuhan 
Firasatku mula meyakinkan
Betapa aku memerlu keredhaan
Daripadamu

Tuhan
Entah mengapa dalam tak sedar
Terlafaz kata
Aku mencintaimu

Tuhan
Redhailah

No comments:

Post a Comment